طرح توجیهی شرکت هواپیمایی ( بیزینس پلن ایرلاین Airline )
طرح توجیهی شرکت هواپیمایی Airline
شرکت سام.سی برای تاسیس یک خط هواپیمایی جدید نیاز به معرفی استراتژی حضور در بازار ایران و جذب سرمایهگذار داشت، برای این منظور به تیم مشاوران مدیریت ایران مراجعه تا برای آنان یک طرح توجیهی ( بیزینس پلن ) طرح کسبوکار تجاری Business Plan تهیه نماییم.
خلاصه اجرایی
عوامل و نیروهای اثرگذار در بازار موافق تاسیس خطوط هواپیمایی برای پاسخ به تقاضای روزافزون برای سفرهای داخلی و خارجی هوایی است. مشتریان به دنبال دریافت خدمات باکیفیت در جابجایی مسافر و کالا است. شرکتهای هواپیمایی در پی گسترده شدن رابطه ایران با کشورهای منطقه و اروپایی به دنبال حضور مناسب در این عرصه هستند.
خط هواپیمایی جدید بر اساس استراتژی بازاریابی برای دستیابی به سود بالاتر به دنبال پاسخگویی به سه تقاضای اساسی در بازار است :
- مسیرهایی پروازی در حال ارائه خدمات پروازی و یا فاقد پرواز که تقاضای آن به درستی تعیین نشده و میتواند توسعه یابد.
- پاسخگویی به تقاضای بازار نیش که تاکنون مدنظر نبوده و یا خدمات باکیفیتی ارائه نشده است.
- دستیابی به حداکثر میزان تقاضا در یک منطقه جغرافیایی خاص ، فصل خاص و یا مسیرهای متغیر که ظرفیت خدمترسانی بالایی دارد اما تاکنون توسط رقبا خدمات مناسبی در این موارد ارائه نشده است.
بعلاوه ، خط هوایی جدید برای ارائه خدمات جدید و کاربردی با بهکارگیری تجهیزات روز ، اطلاعات و تکنولوژی هوایی در جهت اطمینان از کاهش هزینههای اجرایی و بازاریابی و افزایش کارایی در بهرهگیری از منابع در دسترس است.
ادامه : طرح توجیهی شرکت هواپیمایی ( بیزینس پلن ایرلاین Airline )